Severočeské muzeum v Liberci
CZ     EN     DE

Navigace

Aktuality

Připravujeme

O muzeu

Expozice

Vstupné

Knihovna

Publikace

Čtvrtletník

Sborníky

Sbírky

Služby

Pracovníci

Fotogalerie

Videogalerie

Archiv webu

Volná místa a
veřejné zakázky


Základní
dokumenty


Pro média

Kontakt

Napište nám

Muzeum dětem




EXPONÁT MĚSÍCE

MILAN PEKAŘ: VÁZA

MILAN PEKAŘ: VÁZA
porcelán, krystalická glazura, 2017,
inv. č. PK4602


Milan Pekař se řadí v současné době k nejvýznamnějším tvůrcům na poli české keramiky a porcelánu. Od roku 2011 působí na pozici odborného asistenta Maxima Velčovského v Ateliéru keramiky a porcelánu na pražské Vysoké škole uměleckoprůmyslové. V roce 2014 byl za svou nádhernou kolekci krystalických váz, kterou představil na přehlídce Designblok v Praze, nominován na Designera roku a stal se vítězem ceny veřejnosti Czech Grand Design.

Unikátní porcelánové vázy na první pohled zaujmou svými glazurami, ve kterých se autor vrací k zapomenuté technice užívané v období Art deco. Proces výroby je výsledkem dlouhodobého studia odborné literatury, zájmu o chemii a především časově náročného testování. Důmyslným využitím vlastností drahých kovů a dalších složek pomáhajících krystalizaci dociluje autor rozdílných výsledků, které lze ovlivňovat teplotou pálení a způsobem chlazení jen do jisté míry. Výrazná a zářivá barevnost vzniklých váz docílená kombinací pestré palety oxidů kovů kontrastuje s lapidárními tvary, jejichž proporce se liší podle jednoduchých matematických poměrů. Každá váza je tak originálem a výsledek je i pro autora jistou měrou překvapení.

Vázy Milana Pekaře dnes můžeme najít v nabídce prestižních prodejních galerií, například londýnské Mint Gallery či pařížské Galerii S. Bensimon. Zájem o ně vyústil u mnohých jejich majitelů dokonce již ve sběratelskou činnost. V roce 2017 se i Severočeské muzeum dohodlo s autorem na vytvoření unikátní vázy pro sbírku keramiky a porcelánu. Váza speciálně vytvořená pro liberecké muzeum byla v roce 2017 zakoupena za přispění Libereckého kraje.


[zobrazit/skrýt více]

» archiv...




























WebArchiv

 

 

 

 

Nabídka publikací




Bohunka KRÁMSKÁ – Jan MOHR: Sochy dnů všedních i nevšedních SOCHY DNŮ VŠEDNÍCH I NEVŠEDNÍCH
Bohunka KRÁMSKÁ – Jan MOHR
Severočeské muzeum v Liberci, 2010
ISBN 978-80-87266-03-8
191 stran, 21 x 30 cm

Prodejní cena: 210,- Kč

Publikaci Sochy dnů všedních a nevšedních tvoří dvě samostatné studie:

1) Bohunka Krámská: Betlemářství na Turnovsku, Železnobrodsku a Novopacku
Na obecnou historii betlémů navazují kapitoly o rozvoji betlemářství ve třech oblastech, na Turnovsku, Železnobrodsku a Novopacku. Betlémy jsou v publikaci sledovány od třicetileté války jako prostředky pastorační praxe a součást duchovního života z archivních materiálů římskokatolických farností, kostelních účtů, inventářů a kronik, z nichž lze vyčíst jména místních tvůrců, malířů, truhlářů a dalších řemeslníků zhotovujících rekvizity k církevním slavnostem, procesím a poutím. Vykázání betlémů z kostelů v důsledku osvícenského racionalismu na konci 18. století přispělo k rozvoji lidových betlémů, neboť místo jednoho betlému v kostele se v 19. století objevily betlémy téměř v každé domácnosti. Muzea v Turnově, Železném Brodu, Lomnici nad Popelkou a Nové Pace, vzniklá z intenzívní dokumentační a sběratelské činnosti v souvislosti s Národopisnou výstavou českoslovanskou v Praze, ve svých fondech uchovávají díla nadaných malířů, řezbářů a stavitelů betlémů. Věhlas Turnova a Železného Brodu jako středisek malby papírových betlémových figur podtrhuje silná řezbářská tradice v okolních lokalitách a na Novopacku i Lomnicku, která zde nebyla přerušena do dnešních dnů. Text je provázen velkým množstvím barevných i černobílých fotografií betlémů z muzejních a soukromých sbírek.

2) Jan Mohr: Franz Metzner – tvorba z let 1896 – 1919
Studie pojednává o českoněmeckém sochaři Franzi Metznerovi (1870–1919), jehož tvorba zasáhla vedle českých zemí také Rakousko, Německo, Švýcarsko a Belgii, respektive dnešní Polsko. Jeho propojení na sochařský doplněk architektury mu svého času přineslo značné uznání, které bylo korunováno přizváním na dokončení sochařské části Památníku bitvy národů u Lipska. Daleko výtvarně významnější jsou však jeho monumentalizující práce na dalších budovách, především v Praze a solitérní tvorba z doby okolo první světové války.



Zpět na přehled…
 






Otevírací doba:
denně mimo pondělí
9:00-17:00 hodin
středa do 18:00 hodin



Knihovna:
úterý a čtvrtek
13:00-16:00 hodin


Vstupné:
dospělí: 30 Kč
studenti, žáci: 10 Kč
důchodci: 10 Kč

» více...


Krajský úřad Libereckého kraje

Severočeské
muzeum v Liberci
je příspěvkovou
organizací
Libereckého kraje




» vypnout pozadí…

 

© 2004-2016 Severočeské muzeum v Liberci, Jiří Sloup, Anna Baldová, Ivan Rous, kolektiv, Inertia master Czech. Aktualizováno: 19.04.2018 00:32:59